Paskutinius 50 metų įtikinti vyrus valgyti daugiau baltymų buvo lengva. Visgi baltymai yra kaip statybinė medžiaga raumenims augti, o kaip žinoma, vyrai mėgsta auginti raumenis. Na bent jau dauguma. Baltymų įsiūlymas moterims yra daug sunkesnė užduotis, nes dauguma straipsnių moterims internete ir žurnaluose rašo tik tai, kad moterims svarbiausia tinkamas angliavandenių ir riebalų suvartojimas. Tačiau pastaraisiais metais, baltymai pagaliau pradeda išsikovoti savo vietą moterų mityboje.

Suvartojant daugiau baltymų ir aktyviai sportuojant, galima sudeginti riebalinį sluoksnį. Taip išryškinamos kūno linijos, sustangrinami raumenys. Skiriant daugiau dėmesio kojoms, galima padidinti sėdmenų raumenis ar tiesiog sustangrinti jas. Juk visos merginos nori turėti patrauklų užpakaliuką. Baltymai turi ir daugiau privalumų, tokių kaip – alkio reguliavimas, energijos kiekio stabilizavimas. Kitas labai svarbus klausimas moterims,  į kurį jos nori atsakymo: „Kiek baltymų reikia suvartoti ?“

Kiek baltymų man suvartoti ?

Pradžioje žinokime, kad rekomenduojama šios maistinės medžiagos norma yra nuo 0,4 gramų vienam kūno kilogramui. Moterims, kurios gyvena aktyvų gyvenima, reikia suvartoti nuo 0,9 gramų vienam kūno kologramui. Jei moteris sveria 55 kilogramus, jai reikia suvartoti mažiausiai 22 gramus baltymo per dieną. Tuo tarpu sportuojanti moteris, kuri sporto salę lanko kelis kartus per savaitę, turi suvartoti mažiausiai 50 gramų baltymo per dieną. Bet ši baltymų skaičiavimo lygtis nėra tokia paprasta.

Kiekviena moteriškoji kūno linija yra raumuo, tad moterys, kurios nori užauginti norimą raumenų kiekį ir išryškinti savo kūno linijas, turi suvartoti dar daugiau baltymų, nei nurodyta aukščiau.

Kita priežastis, tai mažo kalorijų kiekio suvartojimo dietos, kurias renkasi dailiosios lyties atstovės, norinčios atsikratyti kelių papildomų kilogramų. Naudojant tokią dietą yra privaloma padidinti baltymų suvartojimą, nes kūnas daugiau baltymų naudoja kaip energijos šaltinį. Tokiu atveju manoma, kad 2 gramai baltymų vienam kūno kilogramui per dieną gali būti privaloma, kad neprarastumėte lieso raumens aktyvių treniruočių metu.  Per tokias treniruotes raumuo yra deginamas ir baltymas yra būtinas. Tai reiškia, kad 55 kilogramų moteris, aktyviai deginanti riebalus, turėtų suvartoti apie 100-110 gramų baltymo per dieną.

Kodėl baltymų papildas ?

Vietoje pastovaus maisto gaminimo ir laiko praleidimo virtuvėje, vertėtų apsvarstyti baltymų papildo vartojimą. baltymų vartojimasTai daug patogesnis ir ekonomiškesnis būdas gauti reikalingos maistinės medžiagos. Viskas ko reikia, tai tik įsidėti baltymų miltelių į gertuvę (shakeri), įsipilti vandens, suplakti ir gerti.

Kas yra gerai dėl baltymų papildo vartojimo, tai kad vartojant papildą, Jūs nesuvartosite didesnio kiekio angliavandenių arba riebalų. Tai gera žinia toms, kurios susirūpinusios dėl širdies infarkto pavojaus.

Amerikos žurnalo (American Journal of Clinical Nutrition) atliktas tyrimas su 80 082 moterimis parodė, kad didesnis baltymų suvartojimas nepadidina širdies infarkto pavojaus tikimybės. Taip pat tyrimo straipsnyje buvo atskleista, kad angliavandenių pakeitimas baltymais yra susijęs su mažesne širdies ligų susirgimo tikimybe.

Padidinti baltymų kiekio suvartojimą gali būti iššūkis toms, kurios yra vegetarės arba kurios turi problemų su pieno produktų vartojimu. Tokiu atveju galima vartoti baltymų papildus, kurie yra augalinės kilmės, kaip pavyzdžiui sojų pupelių baltymai.

Visi trys makroelementai – baltymai, angliavandeniai ir riebalai – yra būtini sveikam gyvenimo būdui. Bet norint užauginti raumenis ir turėti norimą kūną bei jėgą apie kurią svajojate, reikės prie savo mitybos pridėti dar vieną porciją baltymų, suvalgant papildomą kiaušinį, kepsnį ar išgeriant porciją baltymų kokteilio.

Patiko? Parodyk tai mums, Spausk Patinka!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Apie autorių

Aktyvi fizinė veikla, domėjimasis fitnesu, kultūrizmu ir jėgos sportu prasidėjo nuo 15 metų. Praėjus 8 metams, sukauptas žinias norėjosi pasidalinti su kitais ir taip jiems padėti pasiekti savo tikslus. Todėl įkūrėme Atletiškas.lt, kur dalinamės savo bei kitų sportininkų žiniomis. Sportuodamas atiduodu visą save, tad tikiuosi, kad su mano pagalba ir žiniomis, Atletiškas.lt puslapio lankytojai taip pat stengsis pakeisti save ir savo gyvenimo būdą. Pokyčiai prasideda čia!

Palikite atsiliepimą