Kad lengviau suprastumėte kas yra kreatinas (angl.- creatine), straipsnyje apžvelgėme ir pabandėme atsakyti į populiariausius klausimus apie kreatiną. Šiame straipsnyje atsakysime į šiuos klausimus:

KAS YRA KREATINAS ?

Kreatinas yra endogeninė (gaminasi žmogaus kūne) medžiaga, kuri randama kiekvienoje žmogaus ląstelėje. Medžiaga veikia kaip energijos sandėlys. Ši medžiaga reikalinga sklandžiam fiziniam ir protiniam darbui atlikti. Papildomai šios medžiagos kūnas gali gauti iš suvartoto maisto, o labiausiai iš termiškai neapdorotos mėsos ir kai kurios žuvies, daugiausiai iš – silkės.

KAIP MŪSŲ ORGANIZMAS GAMINA KREATINĄ?

Mūsų kūne kreatinas yra pagaminamas iš glicino, arginino ir metionino aminorūgščių. Ši medžiaga gaminasi kepenyse, inkstuose ir kasoje, iš kurių siunčiama į kiekvieną žmogaus ląstelę kraujo pagalba. Kadangi kreatinas yra reikalingas visiems kūne vykstantiems procesams, kurie reikalauja energijos, todėl raumenų, smegenų ir nervų ląstelės gauna didesnį šios medžiagos kiekį.

Kreatino yra ir sintetinės formos. Ne žmogaus kūne pagamintas kreatinas yra išsintetinamas nenaudojant gyvulinės kilmės mėsos. Toks kreatinas taip pat veikia mūsų kūną. Tačiau reikia atkreipti dėmesį, koks tai kreatinas. Pats gryniausias ir aukščiausios kokybės kreatinas yra paženklintas ant pakuotės „Creapure” užrašu.

KAIP KREATINAS VEIKIA?

Žmogus, kuris sveria 70 kilogramų, savo kūne turi apie 120 gramų kreatino rezervą. Didžioji dalis šio kreatino (apie 95%) yra žmogaus raumenyse.

Apie 60 – 70% viso kreatino (kuris yra raumenyse) yra kaupiama kaip didelės energinės fosfokreatino molekulės forma. Likę 30 – 40% yra laisvos formos kreatinas. Neskaitant adenozintrifosfato (ATP), fosfokreatinas yra svarbiausias energijos šaltinis mūsų kūne. Visos kūno ląstelės gali naudoti ATP kaip energijos šaltinį, tačiau ši energija kūne yra ribota. Kiekvieną kartą ji turi atsistatyti. ATP gaminamas iš puikiai žinomų maistinių medžiagų – riebalų ir angliavandenių. Tai greičiausias energijos šaltinis.

Fosfokreatino atsinaujinimas yra labai svarbus raumenų jėgai, ypatingai – intensyvių treniruočių metu. Padidintas atsinaujinimo greitis, leidžia daryti intensyvias treniruotes ilgiau. Ypatingai ši savybė padeda kai sportas reikalauja sprogstamos jėgos.

Atliekant labai intensyvias treniruotes, ATP energijos šaltinio užtenka 1-2 sekundėm atliekant tam tikrą pratimą, po to fosfokreatinas naudojamas kaip pagrindinis energijos šaltinis. Vis dėlto, fosfokreatino energijos pakanka apie 10 sekundžių. Fosfokreatino lygio padidinimas raumenyse, turi didžiulę įtaką raumenų veiklai treniruočių metu.  Daugiau nei 20 atliktų tyrimų parodė, kad kreatinas žymiai pagerina raumenų jėgą ir veiklą atliekant jėgos pratimus su mažesniu pakartojimų skaičiumi.

Geriausi rezultatai parodomi atliekant aukšto intensyvumo treniruotes, kuriose naudojamos tik 20-60 sekundžių pertraukos. Toks poilsio laikas – pakankamas fosfokreatino atsistatymui organizme.

Taip pat yra kitų kreatino vartojimo efektų:Kreatinas dažniausiai maišomas su vandeniui ar vynuogių sultimis

  1. Didesnė fosfokreatino koncentracija naudojama papildyti ATP energijos šaltinį krūvio metu.
  2. Padidėja fosfokreatino atsinaujinimo greitis prieš ar po fizinio krūvio.
  3. Lėtesnis raumenų pH sumažėjimas fizinio krūvio metu.
  4. Ilgesnė treniruotės trukmė.
  5. Raumenų masės padidėjimas.
  6. Jėgos padidėjimas.

KAM NAUDINGAS ŠIS PAPILDAS ?

Kreatino maisto papildas labai populiarus ir plačiai vartojamas ne tik kilnojant svarmenis sporto klubuose, bet ir kitose sporto šakose, kur reikalinga didelė energija. Šis papildas labai reikalingas tiems, kurie užsiima ne viena sporto šaka. Sportininkai, kuriems reikia greičio (sprinteriai, regbininkai, futbolininkai, plaukikai) ir sportininkai, kurie intensyviai sportuoja su svoriais (kultūristai, jėgos sporto šakų atstovai), vartodami kreatiną, gali pagerinti savo atliekamą darbą sporto salėje, o rezultatus net iki 30% (didžiausias rezultato pagerėjimas pastebimas sporte, kur reikia sprogstamosios jėgos, pvz: sprintas).

AR KREATINĄ GALI NAUDOTI VEGETARAI?

Taip, sintetinis kreatinas yra išgaunamas naudojant chemines reakcijas, todėl nenaudojama gyvūnų mėsa.

AR TIESA, KAD KREATINĄ NEGALIMA VARTOTI SU KOFEINU?

Vartojant kreatiną, geriausia vengti didelio kiekio kofeino. Didelis kofeino vartojimas (pvz: 4 puodeliai kavos per dieną), panaikina kreatino galimybę atnaujinti fosfokreatino šaltinį. Mažesnis kiekis (2 puodeliai kavos per dieną) neturi įtakos kreatino panaudojimui.

AR ANGLIAVANDENIAI PAGERINA PAPILDO PASISAVINIMĄ?

Kreatino pasisavinimas gali būti pagerintas jį vartojant su paprastaisiais angliavandeniais, tokiais kaip: maltodekstrinas (krakmolingas maistas) ir gliukozė (vynuogių cukrus).  Tokie angliavandeniai pakelia cukraus kiekį kraujyje, o taip pat ir insulino išskyrimą, endogeninį hormoną. Kreatino pateikimas į raumenis tampa geresnis kai yra stimuliuojami kreatino pernešėjai tarpininkaujant su insulinu.

Pratimai taip pat stimuliuoja kreatino pasisavinimą. Padidėjęs kreatino pasisavinimas gali būti dėl padidėjusio raumenų darbo arba dėl geresnio kreatino transportavimo į raumenų ląstelių membranas. Kreatino vartojimas kartu su angliavandeniais, po treniruotės, nepaskatina greitesnio šios medžiagos kaupimosi raumenyse.

KODĖL KAI KURIE ŽMONĖS NEJAUČIA KREATINO POVEIKIO ?

Viena iš priežasčių lemiančių jog žmonės nejaučia kreatino poveikio yra ta, kad jų kūnas sugeba pasigaminti užtektinai kreatino atsargų. Taip pat sunkiai jaučiamas poveikis ir tada kai organizmas nesugeba kreatino atsargų išnaudoti tiek, kad būtų jaučiamas jo poreikis. Tokiu atveju, šie žmonės turėtų maišyti kreatiną su paprastu saldikliu – cukrumi. Cukrus sukelia insulino šuolį ir padeda kreatinui patekti į raumenis. Tyrimai parodė, kad cukrus kreatino pasisavinimą pagerina net 60%.

AR VISAS KREATINAS YRA VIENODAS ?

Ne visas kreatinas yra vienodas. Gryniausias kreatinas yra su Creapure® ženklu ant pakuotės. Jis pagamintas iš kruopščiai atrinktos žaliavos, su patentuotomis, aukštos kokybės technologijomis, kruopščiai ištirtas ir tik tada parduodamas rinkoje. Jei ant pakuotės nėra ženklo Creapure®, tai nėra grynas kreatinas. Creapure® yra saugiausias ir efektyviausias kreatinas rinkoje, todėl rinkitės maisto papildus, kurie sudėtyje turi šį kreatiną. Jų galite rasti mūsų elektroninėje maisto papildų parduotuvėje.

Ceapure® gaminamas Vokietijoje ir laikomas aukščiausios kokybės kreatinu rinkoje. Jis neturi jokio šalutinio efekto. Visi šios kokybės papildo tyrimai buvo atliekami tarptautiniu mąstu, todėl toks kreatinas yra patvirtintas Europos Maisto ir Vaistų Tarnybos.

KOKIŲ MEDŽIAGOS FORMŲ DAR YRA ?

Visi pirkdami maisto papildus ieško naujovių ir pagerintų papildų. Šiuo metu rinkoje yra daugiau nei 20 skirtingų kreatino formų, kurios komerciškai žada geresnius rezultatus nei kreatino monohidratas. Tai tokios formos kaip Kreatino Ethyl Esteris (CEE) ir Tri-Kreatino malatas.

Bet šioms formoms nebuvo atlikti jokie moksliniai tyrimai, kurie įrodytu, kad tokia forma pagerina veiklą ir rezultatus. Žvelgiant į kreatino monohidratą, buvo atlikta daugiau nei 300 tyrimų, o tai yra vienas labiausiai ištirtų papildų sportui. Taigi, jei galite rinktis tarp neplačiai ištirto ir gerai žinomo bei nuodugniai ištirto papildo, kurio efektyvumas patikrintas – rinkitės antrąjį variantą „Creapure“.

KREATINO VARTOJIMAS

Turbūt nėra lengviau vartojamo maisto papildo sportui nei kreatinas. Papildą reikia vartoti po 3-5 gramus vienos porcijos metu. Per dieną reikėtų suvartoti 4-5 porcijas. Dėl geresnio efekto, kreatiną reikėtų vartoti prieš ir po treniruotės. Vartojimas prieš treniruotę, suteiks energijos ir jėgos. Vartojimas po treniruotės padės greičiau atgauti energiją. Daugiau apie papildų vartojimą, paskaityti galite ČIA.

5 POPULIARIAUSI KREATINO PAPILDAI

Papildų rinkoje yra daugybė gamintojų, o pačių papildų dar daugiau. Dėl to kiekvienam kyla klausimas – „O kokį papildą man pirkti?“ Kiekvienas papildas turi kainą, savo sudėtį, kuri gali skirtis nuo kitų. Todėl visada norime nusipirkti geriausią produktą už tinkamą kainą. Remiantis populiariausia papildų parduotuve pasaulyje Bodybuilding.com, skelbiame pačius populiariausius ir perkamiausiui kreatino papildus pasaulyje:

1.MuscleTech Platinum 100% Creatine.

Muscletech kreatinas

 

Platinum 100% Creatine suteikia aukščiausią kokybę ir labiausiai kliniškai ištirtą mikronizuotą kreatino formą, siekiant padėti padidinti liesą raumenų masę ir pagerinti stiprumą! Šis kreatino papildas Bodybuilding.com lankytojų vertinamas 9,4/10.

2.Optimum Nutrition Micronized Creatine Powder

Optimum kreatinas

 

Optimum Nutrition Creatine Powder – aukščiausios kokybės, itin smulkus ir grynas (Creapure bei micronized technologijos) kreatino monohidratas, kuris tiks daugumai sporto šakų atstovų sportuojančių profesionaliai, tiek savo malonumui. Papildas įvertintas 9,1/10. Šį papildą galite nusipirkti ir mūsų parduotuvėje – PIRKTI.

 

3. MuscleTech Creactor.

Muscletech creactor

 

Creactor ™ sparčiai stiprina  raumenų ląstelių gebėjimą regeneruotis adenozino trifosfato (ATP). ATP yra jūsų pagrindinis anaerobinio energijos šaltinis, todėl galite greičiau atsistatyti tarp serijų. Lankytojai šį, neseniai rinkoje atsiradusį ir jau populairumo sulaukusį papildą vertina 9,0/10. Šį papildą galite nusipirkti mūsų parduotuvėje – PIRKTI.

 

4.BPI Sports Best Creatine.

BPI papildai

 

BPI Best Creatine yra kreatino mišinys, kuris yra šešių skirtingų kreatino formų, įskaitant:
Kreatino monohidratas
„Magna Power – Kreatinas sujungtas su magniu
Kreatinas AKG (arginino Keto gliutaratas)
Kreatinas Bevandenis
Kreatino Fosfatas
Buferinio Kreatino Alkalinas

Šį kreatina vartotojai įvertino net 9,6/10.

5. Promera Con-Cret.

 

ProMera Con-Cret powder – pirmas ultrakoncentruotas kreatinas pasaulyje!.
Pamirškite užkrovas;
Veikia nuo pat pirmos porcijos;
Nekaupia vandens;
Mikro dozavimas maksimaliam poveikiui.
Bodybuilding.com lankytojai šį kreatiną vertina 8,9/10.

 

Neradote atsakymo apie kreatiną? Klauskite žemiau komentaruose – pabandysime atsakyti!

Patiko? Parodyk tai mums, Spausk Patinka!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kreatino nauda

80%
80%
Awesome
  • Atletiškas.lt įvertinimas
    8
  • Lankytojų įvertinimas (Balsavo 3 )
    8.2

Apie autorių

Aktyvi fizinė veikla, domėjimasis fitnesu, kultūrizmu ir jėgos sportu prasidėjo nuo 15 metų. Praėjus 8 metams, sukauptas žinias norėjosi pasidalinti su kitais ir taip jiems padėti pasiekti savo tikslus. Todėl įkūrėme Atletiškas.lt, kur dalinamės savo bei kitų sportininkų žiniomis. Sportuodamas atiduodu visą save, tad tikiuosi, kad su mano pagalba ir žiniomis, Atletiškas.lt puslapio lankytojai taip pat stengsis pakeisti save ir savo gyvenimo būdą. Pokyčiai prasideda čia!

13 komentarų

    • Visų pirma, sportuojant apskritai nereikėtų vartoti alkoholio. Na, bet jeigu taip pasitaikė, kad sportuoji, vartoji kreatina ir reikėjo išgerti alkoholinio gėrimo, tai žinok, kad kreatino poveikis išliks. Tačiau suvartojus alkoholio, bus pažeistas tavo kūnas ir sulėtės raumenų augimas. Sulėtės bet kokiu atveju, nes alkoholio vartojimas lėtina raumenų augimą. Taigi jei augini raumeninę masę, žinok, kad alkoholis lėtins jos augimą, nepaisant kreatino vartojimo. Tik vartojant kreatiną, tas raumenų augimo sulėtėjimas bus švelnesnis.

    • Taip pat norėčiau pridurti, kad alkoholis apskritai trukdo baltymų sintezės procesui, trikdo augimo hormoną, insulino išsiskyrimą -visa tai veda prie stagnacijos ar net regresijos sporte. Alkoholis iš esmės yra superinis diuretikas, varo lauk skysčius iš organizmo, o kreatinas kaip žinome linkęs užlaikyti vandenį raumenyse, tai kažkiek sušvelnina žalą raumenims. Alkoholio vartojimas paveikia periodą po atliktos treniruotės, kuomet vyksta raumenų atsistatymas ir augimas. Apibendrinant, alkoholis – negerai, neišnaudosi savo augimo potencialo, o ir kreatinas neteiks tiek efekto kiek norėtųsi. 🙂

    • Bet kokiu atveju alkoholio vartojimas kenkia kepenims. Jei vartosi alkoholį ir kreatiną, neigiamas efektas visada bus toks pat. Kreatinas nėra anabolinis steroidas, kuris kenkia kepenims ir kitiems organams. Kodėl dar kylą klausimų apie alkoholio neigiamą poveikį, jei sportuoji.. Faktas, kad jis kenkia ir nieko nepakeisi. Kreatinas nepadidins neigiamo poveikio, jis tik sušvelnins jį.

  1. Sveiki, esu girdėjęs 2 nuomones, viena, jog miltelių pavidale kreatinas yra geresnis ir greičiau pasisavinamas, kita, jog geriau kapsulėmis, nes kapsulės nueina iki plonosios žarnos kur ir vyksta medžiagų įsiurbimas. Tai kaip iš tikro yra geriau, milteliai ar kapsulės?

    Ačiū už atsakymą.

    • Pabandyk įsidėti tuščią kapsulę į burną. Pamatysi, kaip greitai ji ištirpsta, todėl manyti, kad kapsulės nueina į žarnyna nėra pagrindo, nes skrandyje jos tirpsta akimirksniu. Iš esmės, kreatinas milteliais nesiskiria nuo kreatino kapsulėse. Kapsulėse daromas tiesiog dėl patogumo. Bet kam tos papildomos chemijos iš kurios pagaminta kapsulė ? O ir kapsulėse kreatinas brangesnis…

    • Taip, merginoms gerti kreatiną galima ir rekomenduojama kaip ir kiekvienam žmogui. Kreatino turi kiekvienas žmogus nepaisant jo lyties. Papildomas kiekis kreatino neužaugina didžiulių raumenų. Jis suteikia energijos, padeda greičiau atsigauti raumenims, todėl galėsite daryti intensyvesnes treniruotes, jausitės geriau.

  2. Sveiki, turiu problemu su skrandziu ir su nervu sistema 🙂 geriausias vaistas sportas… 🙂 sportuoju begioju pametau stanga… darau daugiau kros fit pratimus istvermei sprogimuj 🙂 nors kaikada ir pastumdau stanga 🙂 sportuojant jauciuosi gerai tai padeda susikoncentruoti nukreipa blogas mintis 🙂 nuvargina del to geriau miegasi… bet kaip minejau turiu pora problemu 🙂 skrandis ir nervu sistema is esmes yra susija 🙂 tai nu ovieno atsirado kitas ir man idomu ar kretinas veikia kuri nors is siu sistemu virskinimo arba nervu sistema? 🙂

Palikite atsiliepimą

Parsisiųsk NEMOKAMAI maisto papildų gidą!
Įvesk savo el. pašto adresą ir gauk mūsų nemokamą el. knygą apie tai kaip išsirinkti būtent tau tinkančius maisto papildus!
Gerbiame jūsų privatumą. Your information is safe and will never be shared.
Nepraleisk šio šanso. Neturi laiko? Parsisiųsk dabar - paskaityk vėliau.
×
×
WordPress Popup