Ne paslaptis, kad  lieknėjantis žmogus pirmenybę teikia daržovėms, nekrakmolingiems vaisiams, košėms. Šiuose produktuose gausu ląstelienos, kurie ir padeda numesti svorio.

  • Produktus, kuriuose apstu ląstelienos, reikia kruopščiai kramtyti. Dėl to ne tik pailgėja maisto teikiamas malonumas, bet ir lėčiau valgoma, tiksliau – smegenims suteikiama galimybė laiku reaguoti į skrandžio siunčiamą signalą – „Nustok valgyti“.
  • Kadangi netirpios skaidulos skrandyje išlieka ilgiau, sotumo jausmas ateina greičiau ir trunka ilgiau.
  • Šios skaidulos veikia kaip kempinė, tiksliau – sugeria ir sulaiko vandenį skrandyje. Tarkime, vaisiuose ir daržovėse skystis sudaro 90 procentų. Vandenyje nėra kalorijų, todėl jis pripildo skrandį.
  • Dieta, kurioje gausu ląstelienos, naudinga visiems, nepriklausomai nuo žmogaus svorio ir amžiaus, nes teigiamai veikia sveikatą.
  • Normalizuoja žarnyno veiklą. Maistinės skaudulos – tai probiotikai, t.y. maistas naudingosioms bifido ir pieno bakterijoms, esančioms storojoje žarnoje. Jos  palaiko imunitetą, sintetina kai kuriuos vitaminus ir yra puiki profilaktikos priemonė nuo vidurių užkietėjimo.
  • Mažina cholesterolio kiekį ir taip apsaugo asterosklerozės vystymosi, ankstyvo senėjimo.
  • Trukdo vystytis piktybiniams augliams. Ypač pastebimai sumažėja storosios žarnos vėžio rizika.
  • Mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Tai įrodyta daugybe atliktų tyrimų. Beje, vienas naujausių buvo atliktas Nacionaliniame vėžio institute Jungtinėse Valstijose. Devynerius metus mokslininkai stebėjo 388 000 moterų ir vyrų. 20 proc. tyrimo dalyvių kasdien vartojo 25 – 40 g ląstelienos, ir būtent toje grupėje buvo mažiau kenčiančių nuo širdies problemų, palyginti su tais, kurie perpus mažiau vartojo ląstelienos.

Geriausias ląstelienos šaltinis – natūralus produktai. Į mitybos racioną įtraukite duonos su sėlenomis ir iš visų grūdų miltų, įvairių kruopų. Vietoj tortų rinkitės vaisių desertus, ar bent jau marmeladinius saldainius, nes juose yra pektinų. Valgykite daug daržovių.

Keletas patarimų

  • Dažniau valgykite ankštinių daržovių.
  • Gerkite daugiau vandens, nes tik geriant pakankamai vandens, ląsteliena atskleis stebuklingąsias savo savybes.
  • Valgykite daržovių, kuriose apstu ląstelienos: morkų, briuselinių ir brukolinių kopūstų, žinių, kukurūzų, ropių, burokėlių. Bulves valgykite luptas ir neluptas.
  • Didžiąją ląstelienos dalį stenkitės gauti pusryčiaudami.
  • Kiekvieną dieną suvalgykite 2 porcijas vaisių ir 5 porcijas daržovių su luobelėmis.

Ar žinote, kad…

  • Be ląstelienos žmogus negali gyventi. Pirma – žarnynui ji yra lyg šluota: keliaudama per virškinamąjį traktą, „užgriebia“ nereikalingus riebalus, toksinus, absorbuoja ir pašalina toksines medžiagas, dėl to geriau įsisavinamas kitas maistas. Antrą – ląsteliena ilgiau suteikia sotumo pojūtį, nes į skrandį patekusios ląstelienos apimtis padidėja.
  • Ląstelienos stygius vargina kas antrą planetos gyventoją. Mūsų racioną daugiausiai sudaro produktai, kuriuose nėra ląstelienos: mėsa, kiaušiniais, pieno produktai, žuvis. Jei žmogaus padidintų jos kiekį nors 16 g per dieną, sumažėtų širdies ir kraujagyslių ligų rizika.
Patiko? Parodyk tai mums, Spausk Patinka!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Apie autorių

Nuo pat vaikystės sportas man artimas sielai. Dėl savo begalinio noro domėtis viskuo, sukaupiau nemažai teorinių ir praktinių žinių sveikos gyvensenos ir treniravimosi sferose. Iš pradžių buvo asmeninis projektas Stanga.lt, o dabar išaugo į visai "kito kalibro" projektą - Atletiskas.lt. Tikiuosi, kad projektas padės ne tik man asmeniškai tobulėti, bet įkvėps ir kitus!

Palikite atsiliepimą